Analýza
ANALÝZA EKOLOGICKÉHO STAVU ŠKOLY: LISTOPAD 2014 – ÚNOR 2015
OBLAST |
SILNÉ STRÁNKY |
SLABÉ STRÁNKY |
ÚKOLY |
ENERGIE VYTÁPĚNÍ |
- máme nový kotel |
- bývá často přetopeno |
- určit lidi, kteří budou hlídat vytápění (regulátory a větrání) ve třídách a na chodbách |
- často kontrolujeme teplotu ve třídách |
- plýtvá se špatným větráním |
||
- máme nový kotel |
- hlavně v jídelně bývá přetopeno |
- určit hlídky, které budou hlídat regulátory v jídelně |
|
- máme regulátory na radiátorech |
- za radiátory nejsou fólie |
- umístit za radiátory reflexní fólie |
|
|
- někde chybí teploměry |
- doplnit teploměry do místností, kde nejsou |
|
|
- nejsou zateplené zdi a stropy |
- změřit, kudy uniká nejvíc tepla |
|
|
- zateplit stropy |
||
|
- zateplit zdi |
||
|
- kolem oken to táhne – uniká teplo |
- utěsnit okna |
|
|
- pod parapety jsou škvíry |
- utěsnit parapety |
|
|
- zavřenými venkovními dveřmi uniká teplo |
- utěsnit dveře ve hlavním vchodu |
|
|
- mnoho tepla uniká přes průjezd |
- omezit únik tepla průjezdem – nové dveře (?) + zavírat!!! |
|
ENERGIE SVÍCENÍ |
- v mnoha učebnách jsou nainstalovány nové úsporné zářivky |
- na chodbách, ve vestibulech a v některých místnostech je starý typ zářivek a svítidel |
- vyměnit staré zářivky za úsporné |
- je určená služba na kontrolu zhasínání |
- používáme starý typ žárovek |
- vyměnit staré žárovky za úsporné |
|
|
- přeblikávání |
- udělat popisky na vypínače |
|
|
- na schodišti a ve vestibulech se často zbytečně svítí |
- vyrobit cedulky ZHASNI SVĚTLO |
|
|
- často se zbytečně svítí v jídelně |
- určit hlídky, které budou hlídat zhasínání v jídelně |
|
ENERGIE OHŘEV TEPLÉ VODY |
- teče teplá voda |
- nejsou vyčištěné ohřívače (bojlery) |
- vyčistit ohřívače |
- teplota vody je optimální z hlediska úspory energie |
|
|
|
OBLAST |
SILNÉ STRÁNKY |
SLABÉ STRÁNKY |
ÚKOLY |
ENERGIE SPOTŘEBIČE |
- většinu spotřebičů vytahujeme ze zásuvky |
- některé spotřebiče necháváme v zásuvce |
- vypínat spotřebiče |
|
- vytahovat spotřebiče ze zásuvky na delší dobu (víkendy, prázdniny) |
||
|
- mnoho spotřebičů je starých, mají velkou spotřebu |
- při nákupu spotřebičů upřednostňovat energeticky úsporné A+, A++, A+++ |
|
|
- velmi staré spotřebiče v kuchyni a ve cvičné kuchyňce |
- v kuchyni vyměnit spotřebiče |
|
|
|
- vyměnit spotřebiče ve cvičné kuchyňce |
|
VODA |
- ekotým pravidelně kontroluje spotřebu vody |
- ve většině místností máme staré kohoutky |
- vybavit školu pákovými bateriemi s perlátory |
- nové kohoutky ve F dovybavit perlátory |
|||
- kuchyň má myčku |
- staré hlavice i baterie na sprchách u TV |
- vyměnit sprchy v TV |
|
- ve fyzice máme nové kohoutky |
- neúsporné splachovače |
- pořídit úsporné splachovače |
|
- na toaletách máme pákové kohoutky |
- jedna mušle nesplachuje |
- vyměnit mušli |
|
- jezírko napouštíme vodou ze studny |
- nevyužíváme dešťovou vodu |
- jímat dešťovou vodu do beček |
|
- ekotým pravidelně kontroluje kohoutky a splachovadla, jestli nekapou a neprotékají |
- občas necháme puštěnou vodu |
- k umývadlům cedulky |
|
- některé čistící prostředky máme ve velkých baleních |
- mnoho čistících prostředků máme v malých baleních |
- zjistit značky a ceny ekologicky úsporných čistících prostředků |
|
|
- používáme neekologické přípravky |
- postupně přecházet na ekologické značky a ve velkých baleních |
|
|
- některé staré kohoutky „odcvrkávají“ |
|
|
ODPADY |
- třídíme papír, plasty, baterky a vršky |
- mohli bychom se ve třídění zlepšit |
- třídit všechen plast |
- víc jak 2/3 odpadu vytřídíme |
- mohli bychom třídit víc věcí |
- pořídit velký kontejner na plasty - pořídit velký kontejner na papír |
|
- výrobky na jedno použítí používáme jen málo |
- některé papíry by se daly ještě použít |
- ve třídách krabice na šmíráky |
|
OBLAST |
SILNÉ STRÁNKY |
SLABÉ STRÁNKY |
ÚKOLY |
ODPADY |
|
|
- vytvořit třídící koutek na elektroodpad, hliník, sklo a nápojové kartony |
|
|
- nádoby na bioodpad na každém patře |
|
|
|
- pořídit kompostér na zahradu |
|
|
|
- dořešit odvoz vytříděného papíru |
|
|
- nakupujeme zboží v malých baleních |
- při nákupu upřednostňovat velká balení z recyklovaného materiálu |
|
|
- v průjezdu je nepořádek |
- vybudovat v průjezdu koutek na „nebezpečný“ odpad |
|
|
- netřídí se v hudebně, fyzice, v dílně, v přírodopisu, učebně CJ, PC učebně, v herně, dole v šatnách a v jídelně |
- místnosti, kde se netřídí, vybavit nádobou na tříděný papír a plasty nebo informační cedulí o tom, kam to dát |
|
|
- najít lidi, kteří se o to budou starat |
||
|
- na toaletě jsou papírové ručníky |
- na toalety plátěné ručníky nebo sušáky |
|
PROSTŘEDÍ ŠKOLY PŘÍRODNÍ UČEBNA |
- že ji máme |
- málo ji využíváme |
- trávit tam velké přestávky |
- čerstvý vzduch |
- málo místa na sezení |
- špalky na sezení |
|
- jsou tam živé přírodniny |
- málem vůbec ji nevyužíváme k výuce |
- pořídit tabuli |
|
- máme budku pro ptáky |
- zastřešit altánek |
||
- máme zimoviště pro ježky |
- pořídit meteostanici a webkameru |
||
|
- není dokončena botanická zahrada |
- vysadit byliny a dát k nim cedulky |
|
|
- je tam málo zvířecích obyvatel |
- zbudovat budku pro netopýry, hnízdiště pro čmeláky, rehkovník a hmyzí hotel |
|
HERNA |
- trávíme tam volný čas |
- nevyužíváme X-box |
- dohodnout spolupráci s žák. parlamentem |
|
- není tam WiFi |
||
KVĚTINY |
- máme je ve všech třídách |
- chybí ve vestibulech, protože je tam málo světla |
- vyhledat druhy rostlin, které nepotřebují tolik světla |
- starají se o ně žáci |
- vyrobit poličky do vestibulu |
||
VNITŘNÍ PROSTORY |
- máme dostatek nástěnek |
|
|
- máme ve vestibulu krásnou mapu Koryčanska |
- prázdné zdi ve vestibulech – je to tmavé a smutné |
- oživit vnitřní prostory školy |
|
|
- podílet se na výzdobě školy v hodinách VV a PČ |